Kjøpsbetingelser

Gratis frakt på ordre over 999 kr

Personlig service

Rask levering

KJØPSBETINGELSER

Generelt

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.

Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.

1. Avtalen

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og e-handelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

2. Partene

Selger er Kaktus Interiør AS, Nyveien 27, 7105 Stadsbygd. post@kaktusinterior.no, org.nr. 920 339 700 og betegnes I det følgende som selger. Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper.

3. Bestillings- og avtaleprosess

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Så lenge denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett, se nærmere avtalens pkt. 9.

Så snart Kaktus Interiør mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

4. Priser

Alle priser er oppgitt i NOK og er inkl.mva. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme ved bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet som utgifter til porto, frakt, emballasje, miljøavgift m.m.
Merk at tilbud gjeler så langt lageret rekker og innenfor den tidsramme som det informeres om i vår markedsføring. 

5. Betaling 

Våre betalingsalternativer er, betaling med VISA, Kredittkort, VIPPS med bankID, faktura og delbetaling med Lindorff

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Kaktus Interiør har avtale med Bambora og deres samarbeidspartner Lindorff på våre betalings løsninger. Alle betalinger går via Bambora sitt sikre system og dine opplysninger er ikke synlig for oss utover det som er nødvendig for å kunne sende varene til deg.

Skulle du ha noen spørsmål ta kontakt med Lindorffs kundeservice via epost bill@lindorff.no eller telefon 23171156, mand. – fred. kl.08-16 

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak. Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

6. Levering og forsinkelse

Vi sender alltid varene så raskt som mulig, og senest 3 virkedager etter at ordren er mottatt. Ved hektiske perioder kan lengre leveringstid forekomme. Har du gjort en forhåndsbestilling, så sendes alle varer samlet, om ikke annet er avtalt.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

7. Forsendelse

Vi sender våre varer med Posten, Bring eller Post Nord. Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på postkontoret blir pakken sendt i retur til oss. Skal vi sende pakken på nytt blir kunden belastet et gebyr på 299kr for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som postpakke som kan hentes på Postens lokale utleveringssted.

*Fast frakt 99 kr gjelder kun for sendinger i Norge. For større pakker tilkommer et ekstra fraktgebyr.

8. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller hans representant, har fått varene levert i tråd med punkt 7.

9. Angrerett

Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tre måneder.

For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss innen rimelig tid, i originalemballasjen, sammen med utfylt angrerettskjema. Varen(e) må være i samme mengde og stand som du mottok den. Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt inkludert porto for forsendelsen til deg, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg.

Eventuell returforsendelse må betales av deg. Kjøper har ansvaret for retur av varen, og at den er pakket i forsvarlig emballasje. Det skal ikke tapes eller skrives på originalemballasjen. Ikke send returpakker i oppkrav, de vil ikke bli innløst. 

Angre retten gjelder ikke for bedrift eller hvis det spesialbestilles et produkt fra en leverandør for spesifikk kunde og formål.

Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet. 

10. Dine rettigheter ved feil og mangler (Reklamasjon)

Når ordren er mottatt har du ansvar for å undersøke produktene og melde fra om eventuelle feil/mangler/skade innen 5 dager fra den dagen du mottok pakken. Leveransen skal være er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transport, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves.

Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig, men vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig. Dette må skje innen 5 dager etter at du mottok produktene.

Kaktus Interiør vil skriftlig bekrefte mottak av alle reklamasjoner, og av varer som sendes tilbake til oss for inspeksjon eller feilretting.

Retten til å reklamere gjelder likevel alltid i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten, se pkt.9.

11. Personopplysninger

Kaktus Interiør behandler i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg.

I de tilfeller hvor Kaktus Interiør også behandler personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det. Før du samtykker skal du være informert om hva opplysningene skal brukes til og av hvem. 

Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når:

– du har samtykket i utleveringen, eller
– når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller
– i lovbestemte tilfelle.

Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss via post@kaktusinterior.no.

12. Opplysninger gitt i nettbutikken

Kaktus Interiør prøver å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at bilde-/skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

13. Garanti

Våre garantier innebærer ingen begrensninger i reklamasjonsfristen for varer etter forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsfristen er to år etter at du overtok varen, eller fem år dersom varen er ment å vare vesentlig mer enn to år.

14. Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Klager rettes til selger innen rimelig tid. Skulle partene ikke klare å finne løsning, skal avgjørelsen i henhold til Norsk lov. Rett Verneting avtales å være Fosen tingrett.

15. Henting

Du er velkommen til å hente varer du har bestilt på nett i vårt lager på Stadsbygd. Velg da ”hent vare på lager” som fraktalternativ, du vil da få beskjed fra oss når varene er klar til henting. Dette vil være uten fraktkostnad. Grunnet plassmangel på vårt lager blir henteordrer stående inntil 14 dager fra du har mottatt hentevarsel fra oss på epost. Etter dette sendes varene med Posten, Bring Post Nord til adressen som ble registrert da ordren ble satt og reelle fraktkostnader vil faktureres kunden.